Якщо ви помітили помилку чи неточність, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити адміністратору.Більше не показувати
8.04010201 Біологія - Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Університет у соцмережах
Ми у ВконтактіМи у FacebookНаш TwitterКанал в YouTubeПідписка RSS

Інститути, факультети

Анонси
04.05
Міс Інституту економіки та бізнес-освіти
4 травня о 15.00 в актовій залі університету відбудеться конкурс краси "Міс Інституту економіки та бізнес-освіти".
Міс Інституту економіки та бізнес-освіти
11.05
Першість університету з шашок
11 травня о 17.00 в ауд. 107 (корпус №3) відбудеться першість університету з шашок. Запрошуємо усіх бажаючих.
Першість університету з шашок
13.05
VІІ Всеукраїнський фестиваль-конкурс "Квітуча країна"
13-14 травня в УДПУ імені Павла Тичини (корпус №3) відбудеться VІІ Всеукраїнський фестиваль-конкурс інструментального, вокального, хореографічного, театрального, циркового мистецтва та театрів мод "Квітуча країна" від творчого проекту "Тріумф-фест". 13 травня - хореографічне, театральне та циркове мистецтво; 14 травня - інструментальний, вокальний жанр.
VІІ Всеукраїнський фестиваль-конкурс "Квітуча країна"
15.05
Акція «Я люблю свою маму!»
15 травня об 11.00 в читальному залі №1 відбудеться акція «Я люблю свою маму!». В програмі: -святкова атмосфера; -поетичні та музичні дарунки; -відродження епістолярного стилю спілкування, а саме написання листів найріднішим своїм матусям; -виставка з приватної колекції рушників «Рушникові доріжки моєї мами»; -ролик-привітання всім матерям України. Запрошуємо усіх бажаючих!
Акція «Я люблю свою маму!»
18.05
Всеукраїнська студентська науково-практична конференція «Розвиток національно-мовної особистості в сучасному освітньому просторі»
Шановні студенти, магістранти, викладачі! Науково-методичний центр «Формування національно-мовної особистості в умовах неперервної освіти» запрошує взяти участь у Всеукраїнській студентській науково-практичній конференції «Розвиток національно-мовної особистості в сучасному освітньому просторі», що відбудеться 18 травня 2017 року. Напрями роботи конференції: 1. Розвиток національно-мовної особистості: ретроспективний огляд і сучасний стан. 2. Компетентнісний підхід до мовно-літературної освіти. 3. Пріоритетні напрями сучасної лінгвістики. 4. Культуромовні особливості фонетичного, лексичного, граматичного, стилістичного рівнів мови. 5. Традиції та інноватика вітчизняної і зарубіжної лінгводидактики. 6. Актуальна культура дослідника в освітньому просторі. Для участі у конференції необхідно до 10 травня 2017 року надіслати на електронну адресу оргкомітету centre_mova@ukr.net такі матеріали: • заявку (Шевченко-заявка); • текст тез в електронному варіанті (Шевченко-стаття); • копію платіжного доручення (сканований чек про оплату). Контактні телефони: (04744) 3-05-88 факультет української філології (098) 875-40-50 Мамчур Лідія Іванівна (068) 794-85-73 Кучеренко Ірина Анатоліївна.
Всеукраїнська студентська науково-практична конференція «Розвиток національно-мовної особистості в сучасному освітньому просторі»
20.05
Триває акція "Добро жменями"
Шановні студенти, викладачі, співробітники! До 20 травня 2017 року триває акція "Добро жменями"- збір пластикових кришечок та макулатури на лікування і протезування поранених бійців. Просимо всіх небайдужих долучитися до участі в акції, що проводить волонтерська громадська організація «Разом».
Триває акція "Добро жменями"


Новини наших сайтів
28.04
Інститут економіки та бізнес-освіти

Питання для обговорення: теоретико-методичні засади формування системи державного управління та місцевого самоврядування; державна політика у сферах державного, регіонального і галузевого управління; менеджмент та адміністрування в державних органах влади й місцевого самоврядування; інформаційно-технологічне забезпече [...]
Запрошуємо Вас до участі у роботі науково-методичного семінару «Державне управління та місцеве самоврядування: актуальні проблеми та шляхи їх вирішення».
28.04
Інститут економіки та бізнес-освіти

27 квітня 2017 року на базі НН інститут економіки та бізнес освіти відбулось секційне засідання з економічних наук Десятої Всеукраїнської студентської наукової конференції з міжнародною участю «НАУКА. ОСВІТА. МОЛОДЬ. УМАНЬ ‒ 2017». Захід відкрила заступник директора інституту з наукової роботи, доцент Людмила Чвертко, яка приві [...]
Секційне засідання Десятої Всеукраїнської студентської наукової конференції
28.04
Факультет української філології

Здавна українці  з трепетом ставилися до відходу зимових холодів і настання тепла. Саме тому співробітники науково-дослідної лабораторії «Етнологія Черкаського краю» (керівник – кандидат педагогічних наук, професор Наталія Сивачук) підготували та інсценізували зі студентами І курсу факультету української філології фоль [...]
Як студенти-філологи весну закликали
28.04
Факультет української філології

26 квітня 2017 року на факультеті української філології кандидат філологічних наук, викладач кафедри слов’янських мов та зарубіжної літератури Поліщук Леся Борисівна провела відкрите заняття з історії зарубіжної літератури на тему «Література доби Відродження. Епоха Відродження в Англії, Франції. Вільям Шекспір – геній епох [...]
Відкрите заняття
28.04
Історичний факультет

Професорсько-викладацький склад та студентство факультету вітає з ювілейним Днем народження аспірант та викладач кафедри історії України Опацького Ігоря Юрійовича! [...]
Професорсько-викладацький склад та студентство факультету вітає з ювілейним Днем народження Опацького Ігоря Юрійовича!
28.04
Факультет української філології

Нещодавно за сприяння керівництва Херсонської обласної бібліотеки для дітей ім. Дніпрової Чайки мережі «Учбова книга»відбулась серія творчих зустрічей Марини Павленко у школах та бібліотеках міста Херсон. Марина Павленко завітала до херсонських шкіл (№ 13, № 24, № 27, № 33), навчально-вихованого комплексу № 7 та до гімназій № 6, [...]
Вісті з Херсонщини
28.04
Бібліотека університету

26 квітня в читальному залі №1 відбулася зустріч із науковцями УДПУ імені Павла Тичини, які майстерно володіють поетичним словом. Співробітники бібліотеки, учасники клубу «Бійці мистецтва» та студенти нашого вишу мали  прекрасну можливість познайомитись із творчим доробком Анатолія Карасевича, декана історичного факультет [...]
Творча зустріч з науковцями-поетами
28.04
Студентський портал

У світі, де час – це гроші, кожна секунда коштує не тільки мільйонів, а й нервів. Кожного хвилює питання: чи можна встигнути зробити все заплановане, не втративши нічого? Перед вами – секрети вдалого тайм-менджменту, які допоможуть зосередитися на важливих справах та досягнути поставленої мети. 1. Час є завжди. Розставляйте пріо [...]
25 дієвих порад: як встигнути все!
28.04
Природничо-географічний факультет

20 квітня в рамках благодійної акції «Мистецтво заради миру» відбувся загальноуніверситетський танцювальний марафон «Ми – українці!». Марафон проводився за ініціативи студентської ради і був приурочений до Міжнародного дня танцю, який відзначається 29 квітня. Участь у цьогорічному танцювальному марафоні взяли студенти пр [...]
Танцювальний марафон «Ми – українці!
28.04
Природничо-географічний факультет

26 квітня біля пам’ятника жертвам Чорнобиля відбувся мітинг пам’яті з нагоди 31-ої річниці Чорнобильської катастрофи. Спільно із членами громадської організації «Союз Чорнобиль України», керівництвом міста, представниками волонтерських організацій, працівниками установ та підприємств міста представники нашого факультету [...]
Річниця Чорнобильської катастрофи
28.04
Факультет соціальної та психологічної освіти

Випускники спеціальності “Психологія” здобувають кваліфікацію “Психолог”.  Фахівці з цієї спеціальності працюють у навчальних закладах усіх рівнів і видів, на підприємствах і в організаціях, центрах практичної психології, соціальних службах, консультаційних центрах, науково-дослідних закладах. Випускники мо [...]
Спеціальність”Психологія”
28.04
Факультет соціальної та психологічної освіти

СОЦІАЛЬНА РОБОТА – це професійна діяльність, спрямована на підтримання і надання кваліфікованої допомоги будь-якій людині, групі людей, громаді, що розширює або відновлює їхню здатність до соціального функціонування, сприяє реалізації громадянських прав, її місія полягає у наданні людям можливості якомога повніше розвиват [...]
Спеціальність “Соціальна робота”
28.04
Інститут економіки та бізнес-освіти

21 квітня на базі Навчально-наукового інституту економіки та бізнес-освіти було проведено науково-методичний семінар «Новітні інформаційні технології в бізнесі, освіті», на якому обговорювалися сучасні тенденції запровадження і використання корпоративних інформаційних систем в бізнесі та освітній сфері. В рамках семінар [...]
Науково-методичний семінар «Новітні інформаційні технології в бізнесі, освіті»
28.04
Інститут економіки та бізнес-освіти

25 квітня 2017 року відбувся науково-методичний семінар на тему: «Ціноутворення: фінансові та маркетингові аспекти», який був організований кафедрою маркетингу та управління бізнесом Навчально-наукового інституту економіки та бізнес-освіти. На семінар були запрошені представник видавничо-поліграфічного центру «Візаві» Юлія [...]
Все про ціноутворення і навіть більше
28.04
Факультет фізики, математики та інформатики

26 квітня, 31 рік тому о 1 годині ночі 23 хвилини 40 секунд, коли всі спали безтурботним сном, над четвертим реактором Чорнобильської АЕС несподівано розірвало нічну темряву велетенське полум'я. Наша країна вперше зустрілася з такою грізною силою, як ядерна енергія, що вийшла з-під контролю. Сталася одна з найпотужніших техногенних [...]
чорнобильська катастрофа




Актуальне відео


Пошук по сайту
Розширений пошук

8.04010201 Біологія

Напрям підготовки: 8.04010201 Біологія

  • Кваліфікація, що присвоюється

Біолог. Викладач біології

  • Рівень кваліфікації

Магістр (третій цикл вищої освіти) на базі освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр»

  • Спеціальні вимоги до зарахування

Зарахування проводиться на підставі результатів екзаменів з профілюючої дисципліни та іноземної мови

  • Спеціальні положення про визнання попереднього навчання

освітньо-кваліфікаційний рівень «бакалавр», «спеціаліст»

  • Профіль програми

Магістри напряму «Біологія» отримують необхідні знання з трьох циклів дисциплін: гуманітарної та соціально-економічної підготовки; математичної, природничо-наукової підготовки; професійної та практичної підготовки. Фахівці з біології володіють необхідними знаннями в області біологічного циклу дисциплін, педагогіки та психології для роботи у різних типах навчальних закладів. В процесі навчання магістри проходять практичну підготовку під час педагогічних практик, отримують досвід проведення наукового дослідження під час написання курсових та кваліфікаційних робіт.

Протягом навчання в магістратурі магістрант повинен оволодіти сучасними основами фітоценології, основними віхами її розвитку в Україні та світі; засадами створення «Зеленої книги України» (2009); механізмами регулювання внутрішньовидової та міжвидової взаємодії окремих груп живих організмів на молекулярному, організменому та геобіоценотичному рівнях їх взаємодії; закономірностями взаємодії суспільства і природи; морфологічними аспектами розвитку, а також біохімічними і молекулярно-генетичними механізмами, що їх супроводжують в процесі ембріонального і постнатального розвитку; молекулярно-генетичними аспектами процесів детермінації і диференціації клітин; основними природоохоронними проблемами, що виникають в умовах сучасного промислового та сільськогосподарського виробництва; впливом змін середовища на людину; управлінням якістю навколишнього природного середовища на базі сучасних досягнень науки і техніки, методикою організації та проведення природоохоронних заходів.

Фахова підготовка магістра біології ґрунтується на вивченні методики викладання біології у вищій школі на останніх наукових даних, що забезпечують викладання на рівні сучасного розвитку педагогічної та біологічної науки; особливостях реалізації дидактичних принципів; методах оволодіння студентами знаннями й уміннями; володіння високою педагогічною культурою, бути професіоналом і гуманістом.

Загальний обсяг навчальної програми – 60 кредитів ECTS, в т.ч.: гуманітарної та соціально-економічної підготовки – 16 кредити, математичної, природничо-наукової підготовки – 9 кредитів, професійної та практичної підготовки – 27 кредитів, державна атестація – 2 кредити.

Ключові результати навчання

  • Знання з предметної області

Історія розвитку фітоценології та роль українських вчених. Фітоценоз та його властивості. Структурна організація фітоценозу: ярусність, синузіальність, мозаїчність, континуальність. Кількісні відношення між видами у фітоценозі: проективне покриття, життєвість, рясність, трапляння. Динаміка рослинності: сезонні зміни, флуктуації та сукцесії. Класифікація рослинних угруповань: домінантна, флористична. Зональна та інтразональна рослинність України. Рідкісні рослинні угруповання. «Зелена книга України» (2009).

Правові основи охорони природи і раціонального використання природних  ресурсів. Види природоохоронних заходів, їх характеристика. Рівні реалізації природоохоронної діяльності. Природоохоронні технології захисту навколишнього середовища. Заходи направлені на попередження та недопущення ерозії ґрунтів. Заходи із зниження радіоактивного забруднення Заходи із збереження і раціонального використання і охорони водних ресурсів. Заходи з охорони, збереження і раціонального використання біологічних ресурсів. Загальні рекомендації із раціонального використання й охорони природних ресурсів.

Нуклеїнові кислоти як носії генетичної інформації; реплікація нуклеїнових кислот; транскрипція та постранскрипційний процесинг РНК; генетичний код і трансляція; молекулярні механізми генетичної рекомбінації.

Багаторічний розвиток пізнання навколишнього світу, яке послідовно змінювали і доповнювали один одного різні дослідницькі підходи: спостереження, опис і класифікація, порівняльно-аналітичний, історичний та експериментальний методи.

Морфологічні аспекти розвитку, а також біохімічні і молекулярно-генетичні механізми, що їх супроводжують в процесі ембріонального і постнатального розвитку. Морфологічні та структурні зміни зародка. Причини трансформації біологічних аспектів взаємодії живих організмів. Механізми регулювання внутрішньовидової та міжвидової взаємодії окремих груп живих організмів на молекулярному, організменному та геобіоценотичному рівнях їх взаємодії. Міжнародна мова класифікації біологічних об’єктів – латина (видові та родові назви, а також назви таксонів вищих рангів; дихотомічні таблиці визначників).

Методика вищої школи, її становлення та розвиток; зміст біологічної освіти на природничо-географічному факультеті; процес, принципи та методи викладання біологічних дисциплін; види, авторські методичні системи викладання; форми організації викладання біологічних дисциплін; контроль за навчально-пізнавальною діяльністю студентів; суб’єкти педагогічного процесу у вузі та їх взаємодія.

  • Когнітивні уміння та навички з предметної області

Володіння методами, методичними прийомами, досвідом застосування засобів і форм організації навчання біології у вищій школі.

Вміння планувати навчально-пізнавальну діяльність студентів на заняттях з біологічних дисциплін, складати плани лекцій, проектувати заняття різних типів та гурткову роботу.

Здатність формувати мету та завдання занять, визначати їх зміст та методичний апарат, проводити аналіз та самоаналіз занять

Спроможність здійснювати виховну функцію в навчальному та позанавчальному процесах.

  • Практичні навички з предметної області

Вміння застосовувати набуті знання для збереження і сприяння діяльності природних популяцій живих організмів та при формуванні особистого ставлення до живих організмів.

Вміння розпізнавати мікроскопічні препарати і, по можливості, прижиттєво спостерігати за живим матеріалом; узагальнювати процес розвитку живої саморегулюючої системи – організму в еволюції розвитку живої природи, відбирати навчальний матеріал; використовувати різні способи розвитку мислення студентів, стимулювати їх до самостійної, творчої пізнавальної діяльності; формувати навички самоосвіти, самоаналізу, позитивне ставлення до навчання; стимулювати активність студентів, налагоджувати контакти з ними; формувати пізнавальні потреби студентів, потребу в успіху, відкритість для спілкування, готувати препарати хромосом культури тканин рослин і тварин, здійснювати цитогенетичний аналіз, проводити рутинне та диференційне зафарбування хромосом за допомогою різних методів, будувати ідіограми, визначати кількість ДНК в ядрі, визначати мітотичний індекс та відносну тривалість фаз мітозу, встановлювати нуклеотидний склад ДНК та РНК, виділяти ядра, хроматин і загальні кислоторозчинні білки хроматину, проводити електрофорез білків та ДНК хроматину в поліакриламідному гелі, розв’язувати задачі з молекулярної генетики, аналізувати стан використання земельних, водних ресурсів, рослинного і тваринного світу; виявляти фактори погіршення екологічного стану природних ресурсів; давати оцінку антропогенному навантаженню на ресурси та розробляти рекомендації природоохоронних заходів, описувати лучні, степові, водні, болотні та лісові фітоценози за методикою Браун-Бланке із повним виявленням їх флористичного складу; виявляти антропогенні чинники, які згубно пливають на фітоценози та розробляти засоби запобігання таким впливам.

  • Загальні уміння та навички

Вміння на практиці застосовувати принципи наукової організації праці.

Володіння передовими методами управління трудовим колективом.

Володіння навичками суспільно-виховної роботи у студентських колективах.

Вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері.

Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку

Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом.

  • Професійні профілі випускників з прикладами

Випускник магістратури – це фахівець з більш глибокою фундаментальною та професійно-практичною підготовкою у галузі біології, який може успішно працювати на посаді викладача біології у загальних закладах освіти (загальноосвітні школи, гімназії та ліцеї з поглибленим вивченням географічних дисциплін), у навчальних закладах ІІ-ІV рівнів акредитації, в наукових та науково-дослідницьких установах навчатися в аспірантурі або самостійно займатися науковою діяльністю.

Підготовка магістра здійснюється для викладання біології в загальноосвітніх та спеціальних школах, ведення наукової та дослідницької роботи в наукових та науково-дослідницьких установах на основі сучасних досягнень науки та педагогічної теорії і практики.

Магістр може бути залучений до роботи в навчальних закладах II-IV рівнів акредитації, наукових і методичних установах на посадах, передбачених для заміщення спеціалістами з вищою освітою типовихноменклатурних посад.

  • Доступ до подальшого навчання

Магістр за спеціальністю «8.04010201 Біологія» має можливість продовжити навчання в аспірантурі.

  • Положення про екзамени, оцінювання і оцінки

Тимчасове положення про оцінювання знань та визначення рейтингу студентів у кредитно-модульній системі організації навчального процесу.

  • Вимоги до випуску

Завершена навчальна програма обсягом 60 кредитів, захист магістерської наукової роботи, успішно складений державний іспит

  • Форма навчання

Денна, заочна

  • Директор програми

Доктор біологічних наук, професор Ключко Зоя Федорівна

Структурно-логічна схема магістратури напряму підготовки 8.04010201 Біологія

Опис окремих одиниць курсу


Made by Vladyka, Wireless, Hunter
Powered by PHP-Fusion
Офіційний сайт Уманського державного педагогічного університету
імені Павла Тичини © 2009-2017
Якщо ви помітили помилку чи неточність, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити адміністратору.