Якщо ви помітили помилку чи неточність, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити адміністратору.Більше не показувати
Виборча програма Безлюдного О.І. - Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Університет у соцмережах
Ми у ВконтактіМи у FacebookНаш TwitterКанал в YouTubeПідписка RSS

Інститути, факультети

Анонси
28.03
Всеукраїнський науково-методичний семінар «Формування мовної особистості в контексті багатоступеневої освіти»
28 березня на факультеті української філології (корпус №3) відбудеться Всеукраїнський науково-методичний семінар «Формування мовної особистості в контексті багатоступеневої освіти». Організатор заходу - науково-методичний центр "Формування національно-мовної особистості в умовах неперервної освіти".
Всеукраїнський науково-методичний семінар «Формування мовної особистості в контексті багатоступеневої освіти»
28.03
Майстер-клас «Чарівні квіти»
28 березня о 14.30 на факультеті дошкільної та спеціальної освіти (корпус №3, 320 ауд.) відбудеться майстер-клас «Чарівні квіти».
Майстер-клас «Чарівні квіти»
28.03
«Гуморина – 2017»
28 березня о 14.30 в актовій залі університету відбудеться «Гуморина – 2017». Студентський театр мініатюр "Дзеркало" запрошує усіх бажаючих на святковий захід.
«Гуморина – 2017»
28.03
Фестиваль психологічних тренінгів
28-30 березня в корпусі №3 УДПУ відбудеться фестиваль психологічних тренінгів. Відкриття фестивалю - 28 березня о 9.00 в актовій залі університету. Тренінги проводять: арттерапевт Ірина Мартинюк (м.Тальне), директор центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді Ольга Біляєва (м.Одеса). Учасником психологічних тренінгів може стати кожен бажаючий.
Фестиваль психологічних тренінгів
29.03
Фінал конкурсу «Подаруй дитині казку»
29 березня об 11.00 на факультеті дошкільної та спеціальної освіти (корпус №3, 413 ауд.) відбудеться фінал конкурсу «Подаруй дитині казку».
Фінал конкурсу «Подаруй дитині казку»
29.03
Географічний турнір
29 березня о 14.30 в актовій залі університету відбудеться Географічний турнір - 2017.
Географічний турнір
30.03
Презентація «Історія Франції у творах мистецтва»
30 березня о 16.00 в актовій залі університету в рамках відзначення днів «Французька весна в Україні» відбудеться презентація «Історія Франції у творах мистецтва»(образотворче мистецтво та танцювальне мистецтво). Українські студенти співатимуть французькі пісні. Запрошуємо усіх бажаючих.
Презентація «Історія Франції у творах мистецтва»
31.03
Сміх-тайм «Торбина сміху – людям на втіху»
31 березня об 11.00 в читальному залі №1 відбудеться сміх-тайм «Торбина сміху – людям на втіху» до Дня сміху. Запрошуємо усіх бажаючих!
Сміх-тайм «Торбина сміху – людям на втіху»
08.04
Триває флешмоб #УДПУ_поезія_онлайн
Шановні студенти! З 8 березня по 8 квітня 2017 року студрада університету оголошує флешмоб #УДПУ_поезія_онлайн. Для участі необхідно прочитати власний вірш, зняти відео та виставити в соцмережі. Найкращі чотири відео (по два за вибором суддів та глядачів) стануть переможцями.
Триває флешмоб #УДПУ_поезія_онлайн
22.04
Хореографічний фестиваль "Квітнева феєрія"
22 квітня 2017 року в УДПУ імені Павла Тичини відбудеться хореографічний фестиваль "квітнева феєрія". Приймаються заявки на участь. Контактні телефони: (093) 180 81 62; (096) 439 97 49 Бикова Ольга Вікторівна (063) 319 83 84; (096)983 54 81 Грошовик Ірина Сергіївна E-mail:kvitneva_feeriya@i.ua
Хореографічний фестиваль "Квітнева феєрія"


Новини наших сайтів
27.03
Інститут економіки та бізнес-освіти

  22 березня 2017 року відбувся І етап конкурсу бізнес-планів підприємницької діяльності серед студентів Навчально-наукового інституту економіки та бізнес-освіти. Мета  заходу – надати можливість студентам розкрити свій творчий потенціал, проявити свої підприємницькі здібності та заявити про себе як про перспективних фа [...]
Конкурс бізнес-планів студентів НН інституту економіки та бізнес-освіти
27.03
Факультет української філології

Студентку ІІІ курсу факультету української філології ДЕНИСЮК ОЛЕКСАНДРУ ВАСИЛІВНУ, яка посіла ІІІ місце у Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт з української мови. Бажаємо подальших досягнень! Науковий керівник: кандидат філологічних  наук, доцент Денисюк Василь Вікторович. Ректорат Факультет української [...]
Вітаємо!
27.03
Факультет української філології

Вкотре до нас завітала весна, щоб вслухатися в римовані рядочки. Цьогоріч учасники університетського літоб’єднання імені Миколи Бажана долучилися до святкування Дня Поезії в Уманській міській бібліотеці для дорослих. Цікаво, що головним організатором дійства була директор бібліотеки, наша колишня випускниця Людмила Чупр [...]
Поетичний березень
27.03
Факультет української філології

У  березні 2017 року відділом навчання української мови та літератури  Інституту педагогіки НАПН України при участі представників Міністерства освіти і науки України  було організоване засідання круглого столу на тему «Оцінювання навчальних досягнень з української мови учнів ЗНО». Захід був присвячений пам’яті видатного в [...]
Круглий стіл з проблеми оцінювання навчальних досягнень учнів з рідної мови
27.03
Науковий портал

На засіданні спеціалізованої вченої ради Д 74.053.01 в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини (зал засідань) відбудуться захисти дисертаційних досліджень: 27 квітня 2017 року 11.00 год. на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти М [...]
Оголошення!
27.03
Українсько-туркменський культурно-освітній центр

Година Землі – щорічна міжнародна подія, започаткована WWF (Всесвітнім фондом природи), що проводиться останньої або передостанньої суботи березня. В цей день всі свідомі люди вимикають на одну годину світло, незалежно від того, де вони знаходяться: вдома, у навчальному закладі чи на роботі. На Годину Землі важливо не тіль [...]
Година Землі
27.03
Українсько-туркменський культурно-освітній центр

На історичному факультеті відбувся брейн-ринг на тему: «Історія та культура Туркменістану».       Організували захід заступник декана з міжнародної діяльності А. А. Устенко і доцент кафедри загальної історії О. М. Скрипник.  Учасниками брейн-рингу стали студенти ІІІ курсу історичного факультету.   Під [...]
Брейн-ринг на історичному факультеті
27.03
Факультет початкової освіти

27 березня у світі відзначають Міжнародний день театру. Це не просто професійне свято митців сцени, це свято мільйонів глядачів та любителів театрального мистецтва. Наш  факультет  пишається тим, що вже 17-й рік поспіль  діє    студентський народний театр драми і комедії, який є неодноразовим Лауреатом Всеукраїнських та Міжн [...]
Міжнародний день театру
27.03
Українсько-туркменський культурно-освітній центр

 На факультеті початкової освіти відбувся круглий стіл «Традиції та свята Туркменістану», присвячений святу весни – Новруз-байраму.     Учасниками заходу стали українські студенти І курсу та студентка-іноземка ІІ курсу із Туркменістану Анварова Рушана Анваровна, яка підготувала цікаву розповідь, відео-презент [...]
Традиції та звичаї Туркменістану
27.03
Історичний факультет

Знаковою на історичному факультеті подією минулого тижня стала підсумкова конференція з педагогічної практики студентів IV курсу денної форми навчання.  [...]
Захист педагогічної практики на IV курсі
27.03
Українсько-туркменський культурно-освітній центр

Іноземні студенти факультету фізики, математики та інформатики знаходяться за сотні кілометрів від домівки, все ж вони дотримуються  своїх традицій, тому підготували святкування Новруз-байраму у стінах рідного факультету.   Організаторами культурно-освітнього заходу, який відбувся 21.03.2017 були заступник декана по іноз [...]
Свято Новруз-байрам
27.03
Історичний факультет

Година Землі – щорічна міжнародна подія, започаткована WWF (Всесвітнім фондом природи), що проводиться останньої або передостанньої суботи березня. В цей день всі свідомі люди вимикають на одну годину світло, незалежно від того, де вони знаходяться: вдома, у навчальному закладі чи на роботі. На Годину Землі важливо не тільки вим [...]
Історики долучилися до акції «Година Землі»
27.03
Студентський портал

Переможець отримає 100 000 грн та шанс на реалізацію своєї креативної ідеї та можливість навчатись у Kyiv Academy of Media Arts. Kyiv Academy of Media Arts та ВДНГ-TECh за підтримки Київстар проводять конкурс креативних ідей для відкриття нових імен у рекламі. У ході конкурсу на вас чекає взаємодія з менторами, експертами в сфері креативних комунікацій т [...]
Конкурс креативних ідей – переможець отримає 100 тисяч грн.
27.03
Українсько-туркменський культурно-освітній центр

За час святкування Новруз-байраму студенти із Туркменістану не забували і про спорт. Викладачі факультету фізичного виховання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини організували та провели для іноземних студентів змагання з двох видів спорту: волейболу та міні-футболу.  В змаганнях взяло уч [...]
Спортивні змагання
27.03
Бібліотека університету

На сайті з'явився рекомендаційний бібліографічний список  літератури «Проблеми підготовки вчителя початкової школи»   Переглянути   [...]
Проблеми підготовки вчителя початкової школи




Актуальне відео


Пошук по сайту
Розширений пошук

Виборча програма Безлюдного О.І.

ВИБОРЧА ПРОГРАМА

кандидата на посаду ректора

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

БЕЗЛЮДНОГО Олександра Івановича

СТАБІЛЬНІСТЬ. РОЗВИТОК. ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ПОСТУП

…Майбутнє людства значною мірою залежить від
культурного, наукового і технічного розвитку,
зосередженого в центрах культури, знання і
досліджень, якими є справжні університети.

(Велика хартія університетів)

Спадкоємність традицій освітньої й наукової діяльності завжди була і залишається одним з головних чинників успішного розвитку нашого університету. Визнані академічною спільнотою досягнення Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини у роки існування сучасної української держави є не лише нашою гордістю, але й основою для вибору оптимальних векторів його подальшого розвитку і точкою відліку для нових конкретних змін.

Цілком очевидно, що розвиток університету упродовж наступних п’яти років залежить від майбутньої науково-освітньої, соціальної та громадської самореалізації усіх його співробітників і студентів. Впевнений, що у центрі моделі розвитку університету має бути людина – студент, педагог, науковець, адміністративний працівник, абітурієнт – з її потребами та інтересами.

Пропонована програма розвитку базується на усвідомленні того, що «золотий фонд» університету складають його співробітники та студенти, а оновлені приміщення, сучасне обладнання і високі освітні технології лише слугують засобом реалізації цілей колективу. Така філософія, а також об’єктивні реалії, що склалися в Україні, – бюджетні обмеження щодо фінансування освіти, зміна законодавства у науково-освітній сфері, децентралізація влади, включно з розширенням автономії вишів, – визначають очікувані результати реалізації пропонованої програми, а саме високі показники:

1) людського капіталу університету, зокрема завдяки створенню умов для його освітнього, наукового та громадсько-культурного розвитку, підвищення рівня правової і соціальної захищеності, існування механізмів впливу членів колективу на прийняття управлінських рішень;

2) якості освітніх послуг, що надаються українським та іноземним громадянам у форматі різних освітньо-кваліфікаційних рівнів, сертифікованих програм, короткострокових курсів підвищення кваліфікації, факультативів;

3) ефективності наукових розробок та технологічних інновацій національного рівня, яких потребує суспільство та економіка;

4) якості культурного і громадського життя колективу вишу, відкритості до нових ідей та задумів, але водночас незалежності від політичної кон’юнктури.

5) іміджу УДПУ як одного з кращих галузевих університетів України. Цьому сприятиме набуття УДПУ статусу національного університету, що залишається стратегічною метою колективу.

Досягнення окреслених результатів є можливим через реалізацію таких пріоритетів і завдань.

І. ДЕМОКРАТИЧНЕ ТА ЕФЕКТИВНЕ УПРАВЛІННЯ.

СОЦІАЛЬНІ ГАРАНТІЇ

Самореалізація студентів і співробітників університету є можливою лише в атмосфері демократії, належного управління його ресурсами, включаючи матеріальні, бюджетні і позабюджетні надходження, врахування професійних, соціальних інтересів різних груп, з яких складається колектив вишу, можливостей, які відкриваються перед УДПУ у співпраці з бізнесом, державою, місцевим самоврядуванням, міжнародними організаціями. Для цього необхідно:

  1. залучити колектив до розробки та широкого громадського обговорення Стратегії розвитку УДПУ до 2020 року, яка має включати ключові завдання, що стоять перед колективом, та конкретні механізми їх реалізації. Запропоновані нами тези виборчої програми можна покласти в основу означеної Стратегії. Демократичність, публічність та колегіальність у прийнятті стратегічних рішень щодо подальшого розвитку університету – вимога часу;
  2. винести на громадське обговорення та унормувати нові механізми участі колективу в управлінні ВНЗ, підвищити прозорість рішень керівних органів у кадровій, навчальній та освітній сфері, а також щодо використання майна та доходів вишу;
  3. створити Наглядову раду УДПУ, посилити роль вченої ради університету, розширити перелік та підвищити ефективність робочих та дорадчих органів;
  4. одне з першочергових завдань – запровадження ефективного менеджменту в університеті на основі кращих взірців вітчизняного та зарубіжного досвіду;
  5. оптимізувати організаційну структуру університету з метою виключення дублювання функцій, структурної роздробленості та усунення елементів бюрократизації; сформувати робочу групу з питань оптимізації організаційної та управлінської структури університету, вироблення критеріїв функціонування навчально-наукових інститутів, факультетів, кафедр та інших підрозділів;
  6. створити в межах чинного законодавства Благодійний фонд розвитку УДПУ, який буде управлятися за участі Наглядової ради для акумуляції коштів, залучених для стратегічного розвитку університету, у тому числі українськими та зарубіжними меценатами;
  7. розширити можливості та раціоналізувати стан функціонування електронного врядування та управління, зменшити до мінімуму обсяг внутрішнього паперового документообігу;
  8. постійно оприлюднювати офіційну інформацію, зокрема: рішення вченої ради університету, штатні розписи, кошторис, відомості про власність, майно, закупівлі, оренду приміщень; оптимізувати систему оперативного реагування на звернення членів колективу УДПУ;
  9. сформувати прозорі та зрозумілі критерії ефективності діяльності посадових осіб та надання їм надбавок і доплат;
  10. оптимізувати формування рейтингу науково-педагогічних працівників ВНЗ на основі реальних критеріїв оцінки їх роботи;
  11. розробити антикризові заходи, зокрема створити резервний стратегічний стабілізаційний фонд університету на випадок непередбачених ситуацій із невиплатою чи затримкою у виплаті заробітних плат;
  12. сприяти підвищенню рівня суспільної активності профспілкової організації для реального захисту прав працівників університету, дотриманню нормативної бази профспілки, забезпечення працівників коштами на оздоровлення, різних видів допомоги тощо;
  13. реалізувати комплекс заходів соціального захисту молодих працівників і студентів (адаптація, матеріальне стимулювання творчої та інноваційної діяльності, створення необхідних умов для розвитку молодої сім’ї);
  14. соціальна підтримка незахищених категорій студентської молоді, у тому числі збільшення розмірів матеріальної допомоги малозабезпеченим студентам і молодим сім’ям;
  15. сприяти зміцненню взаємозв’язків з місцевою і регіональною владою та відповідними органами самоврядування;
  16. забезпечити покращення якості юридичної підтримки викладачів, працівників, студентів та інших категорій за всіма напрямками їх професійної та особистої життєдіяльності, використати з цією метою потенціал центру УДПУ з надання юридичних послуг;
  17. сприяти розвитку органів студентського самоврядування шляхом належного фінансування їхньої діяльності, стимулювання спільних з викладачами університету наукових розробок, підтримки у проведенні різноманітних громадських акцій;
  18. розробити систему матеріального, морального та кар’єрного стимулювання студентів і співробітників університету на основі узгоджених з колективом критеріїв;
  19. постійно працювати над покращенням умов праці викладачів та навчання студентів, забезпечивши безперебійний процес реконструкції, ремонту та модернізації приміщень університету, дотримання вимог із охорони праці та техніки безпеки у навчальних та наукових лабораторіях;
  20. вжити відповідних заходів з цивільної оборони щодо приведення захисних споруд та підвальних приміщень до стану готовності для використання за призначенням;
  21. виробити узгоджену політику щодо орендарів приміщень університету, а також закладів харчування, які мають гарантовано пропонувати для студентів і співробітників широкий та якісний асортимент за помірними цінами;
  22. сприяти пільговому якісному медичному забезпеченню співробітників і студентів університету. З урахуванням нових напрямків реформування охорони здоров’я України створити фонд університету для страхової допомоги у покритті затрат на медичні послуги працівникам університету.

Корупція у відносинах між студентами і викладачами, співробітниками і керівниками суперечить запропонованій моделі розвитку університету, демократичності і ефективності управління, тому сприймається як ганебне явище. У зв’язку з цим необхідно:

  1. систематично проводити інформаційні заходи щодо сутності, попередження та боротьби з корупцією, адаптації до наших реалій міжнародного досвіду протидії цьому явищу;
  2. забезпечити прозорість в оцінюванні результативності навчальної діяльності, гарантувати допуск представників самоврядування до процесу оцінювання знань і вмінь студентів;
  3. забезпечити функціонування у режимі постійного доступу «гарячих телефонних ліній» і «електронних скриньок довіри» та прозорість реагувальних дій;
  4. регулярно проводити анонімні опитування студентів щодо якості навчального процесу, умов проживання у гуртожитках тощо;
  5. створити демократичну та ділову атмосферу у стосунках між ректоратом і студентською радою університету;
  6. регулярно оприлюднювати інформацію про вакансії, штатний розпис, конкурсні справи на сайті УДПУ, не допускати суб’єктивізму під час прийому на роботу чи кар’єрного зростання;
  7. надати цілковитої публічності інформації про використання коштів на оренду приміщень, закупівлю товарів і послуг.

ІІ. МОДЕРНІЗАЦІЯ І КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ВУЗІВСЬКОЇ ОСВІТИ

У центрі навчального процесу має бути студент і викладач, а його метою – якість освіти. Студентом потрібно опікуватися від статусу абітурієнта до часу його працевлаштування та професійної адаптації як фахівця. Викладач мусить бути захищений не лише соціально, але й від паперотворчості, забезпечений доступом до інформації, мати можливість публікувати свої навчально-методичні досягнення коштом університету. Водночас УДПУ має гарантувати роботодавцям, що його випускники володіють професійними компетентностями, яких потребує сучасне суспільство та економіка. Для цього необхідно:

  1. невідкладне запровадження нових освітніх стандартів, програм, навчальних планів, підвищення якості освітніх послуг, наповнення навчального процесу та навчальних програм реальним європейськими цінностями;
  2. створити університетський центр, мета якого – координація зусиль усіх підрозділів вишу щодо забезпечення якості освітнього процесу, моніторингу якості освіти та вироблення рекомендацій для прийняття необхідних управлінських рішень;
  3. прогнозування та відкриття перспективних спеціальностей з урахуванням потреб держави і регіону, готувати фахівців, затребуваних ринком праці. Перспективним видається запровадження спеціалізацій, додаткових кваліфікацій у межах існуючих бакалавратів, магістерських програм, а також нових програм підготовки докторів філософії;
  4. у рамках переходу на загальноприйняту у світі систему освітньо-кваліфікаційних рівнів («бакалавр», «магістр», «доктор філософії») розробити і запровадити власні сертифіковані бакалаврські, магістерські та докторські освітні програми, які б були конкурентоспроможними на сучасному ринку авторських послуг;
  5. встановити річне аудиторне навантаження, передбачене Законом України «Про вищу освіту», без скорочення ставок (посад) викладачів;
  6. постійно працювати над збільшенням обсягів державного і відомчого замовлення на підготовку фахівців, наукових та науково-педагогічних кадрів;
  7. розробити та впровадити систему цільового набору студентів педагогічних напрямів підготовки за кошти корпоративних та регіонально-самоврядних структур;
  8. реалізувати заходи щодо підвищення конкурентоспроможності випускників, викладачів та науковців університету шляхом сприяння вільному оволодінню іноземними мовами і сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями;
  9. розробити програми і запровадити короткотермінові сертифіковані курси підвищення кваліфікації фахівців, які працюють в економіці регіону;
  10. поетапно продовжити продуманий, раціональний, якісний процес запровадження дистанційної освіти;
  11. підвищити «авторитет» книги в університеті та визначальну роль бібліотеки; ширше використовувати для бібліотечного обслуговування комп’ютерні технології, забезпечити для студентів, викладачів та науковців широкий доступ до світових інформаційних науково-освітніх ресурсів;
  12. знайти оптимальну форму використання тестових технологій, які не будуть нівелювати практичні навички, забезпечать об’єктивність оцінювання та доповнять інші методи контролю, а також збільшать автономію кафедр у цих питаннях;
  13. планомірно впроваджувати інновації та інформаційні технології у навчальний процес, що не означатиме відмову від традиційних форм організації навчання;
  14. розширити форми і методи самостійної роботи студентів, зокрема, використовуючи інтерактивні технології, систему Moodle, та створити умови і засоби для самодіагностики їх знань;
  15. залучити ресурси для інформатизації навчального процесу, оновлення комп’ютерної мережі, обладнання кафедр достатньою кількістю персональних комп’ютерів, а аудиторій – відеотехнікою та мультимедійними комплексами, домогтися якісного покриття всіх корпусів і гуртожитків мережею Wi-Fi;
  16. домогтися забезпечення університету новими ліцензійними програмами, авторськими електронними підручниками, навчальними посібниками, методичними матеріалами з гарантованою авторською винагородою;
  17. укладати угоди із роботодавцями, що буде максимально сприяти підготовці фахівців на замовлення та відповідатиме цільовому працевлаштуванню випускників; удосконалення організації практики шляхом укладання договорів із закладами освіти, підприємствами й організаціями та забезпечення студентів базовими місцями проходження практики;
  18. продовжити моніторинг міжнародного ринку освітніх послуг, збільшити кількість іноземних студентів та аспірантів;
  19. залучати авторитетних закордонних професорів до читання лекцій та спецкурсів в університеті;
  20. налагодження тісної співпраці з консульськими установами країн Євросоюзу та США, мови яких викладають в університеті, з метою навчально-методичного та інформаційно-технологічного забезпечення вивчення цих мов;
  21. розвивати програми подвійних дипломів із зарубіжними партнерами, які пропонують якісні і доступні освітні послуги для наших студентів; започаткування проектів із європейськими партнерами в рамках міжнародних освітніх програм, що сприятиме інтеграції України у Європейський Союз;
  22. на основі пріоритетів розвитку університету залучити додаткові кошти для здійснення ремонту та зміцнення матеріально-технічної бази закладу на плановій, а не волюнтаристській основі. Це також передбачає більш ефективне використання існуючих площ, зокрема цокольних та підвальних приміщень;
  23. завершити облаштування університетської сучасної конференц-зали для проведення урочистих зібрань, захистів дисертацій, відеоконференцій, вебінарів тощо;
  24. вирішити проблему енергозабезпечення та енергозбереження вишу на основі новітніх технологій, які можна запровадити за рахунок позабюджетних коштів, а також за сприяння міжнародних фінансових інститутів, грантів;
  25. виробити критерії та методику внутрішнього розподілу коштів спецфонду між університетом, інститутами, факультетами та кафедрами з урахуванням реальних потреб перспективних планів їх розвитку, а також внеску кожного структурного підрозділу у формування зведеного бюджету університету;
  26. упровадити систему внутрішнього аудиту за витрачанням коштів консолідованого бюджету університету.

ІІІ. НАУКА ТА ІННОВАЦІЇ

Єдність освіти і науки – провідна характеристика сучасного університету.

У цій сфері основне завдання – створити та зреалізувати ефективну систему розвитку вузівської науки, що забезпечує визначальний вплив фундаментальних і прикладних досліджень на якість навчального процесу та розвиток університету як інноваційно-освітньої інституції.

Механізм реалізації такої системи передбачає необхідність:

  1. підняти статус науковця університету, бо саме наукові здобутки формують престиж сучасного вищого навчального закладу;
  2. підтримки, розвитку існуючих та формування нових провідних наукових шкіл як середовища генерації знань і підготовки сучасних висококваліфікованих кадрів;
  3. розширити коло госпдоговірних проектів, що сприятиме налагодженню взаємодії вузівської науки з бізнесом. Для цього потрібно сформувати базу пропозицій університету щодо наукових, технічних і гуманітарно-орієнтованих розробок та інновацій, яка би була доступною на сайті УДПУ;
  4. сформувати в рамках Стратегії розвитку УДПУ механізми підтримки прикладних досліджень, розробку інноваційних технологій у форматах, що є у європейській практиці (інноваційні лабораторії, майданчики, мережі тощо);
  5. залучити науковців, студентів УДПУ до участі у європейській рамковій програмі «Горизонт» та інших грантових програмах, що підвищить мобільність науковців у сфері міжнародної співпраці;
  6. виробити механізми взаємодії УДПУ з агентствами із залучення інвестицій, структурами регіонального та місцевого розвитку, які підтримують прикладні дослідження. З цією метою створити сектор маркетингу при науковому відділі для кращого забезпечення участі у боротьбі за наукові, промислові та комерційні гранти, а також для комерційного впровадження наукових розробок вчених університету;
  7. створити відділ міжнародних зв’язків, працівники якого мають забезпечити систему технічного супроводу грантових ідей співробітників ВНЗ, що означатиме у перспективі перехід цього підрозділу на засади самоокупності;
  8. розробити систему стимулювання працівників та студентів університету (грошові премії, корекція педагогічного навантаження) за публікації результатів досліджень у виданнях, що включені до науковометричних баз даних;
  9. зберегти існуючі та працювати над відкриттям нових спеціалізованих вчених рад, отримати право створювати разові спеціалізовані вчені ради для захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора філософії (кандидата наук) та доктора наук, здійснювати організаційну та матеріально-технічну підтримку їхньої діяльності; підвищити відповідальність членів спеціалізованих вчених рад за результативність своєї роботи;
  10. стимулювати науковців УДПУ до участі у конкурсах з розробки науково-дослідних програм, що виконуються на основі державного бюджетного фінансування, а також у міжнародних наукових проектах з метою отримання грантів та цільового фінансування;
  11. концентрувати основні фінансові ресурси університету на пріоритетних і найбільш перспективних напрямках фундаментальних та прикладних досліджень, що відповідають світовим тенденціям розвитку науки;
  12. максимально сприяти підготовці кандидатів наук (докторів філософії) та докторів наук для потреб УДПУ, запровадивши заходи стимулюючого характеру шляхом преміювання дисертантів та їх наукових керівників, безкоштовних публікацій у фахових виданнях університету, надання творчих відпусток для завершення дисертаційного дослідження;
  13. упровадити програмні засоби виявлення плагіату в текстах курсових, магістерських і кваліфікаційних робіт, наукових публікаціях та дисертаціях;
  14. розробити прозору та справедливу систему фінансування видання кращих монографій, підручників, написаних співробітниками УДПУ, їх участі у роботі рейтингових конференцій та інших науково-освітянських форумів;
  15. стимулювати та фінансово підтримувати зарубіжні відрядження науковців з метою участі у роботі наукових форумів та для проведення наукових стажувань;
  16. збільшити фінансування студентської науки та діяльності молодих вчених, заснувати щорічну премію вченої ради університету за кращу науково-дослідну роботу студентів та молодих вчених УДПУ (з грошовим преміюванням та наданням пріоритету на стажування у вітчизняних та зарубіжних навчальних закладах), передбачити фінансування їх участі у наукових форумах за межами ВНЗ;
  17. проводити наполегливу роботу щодо переведення наукових збірників УДПУ у статус наукометричних баз Європи та світу, а також забезпечити їх переформатування у режим роботи як електронних видань; повною мірою використати можливості інституційного репозитарію для представлення доробку науковців УДПУ;
  18. ввести внутрішню грантову систему розподілу фінансування між науковими групами як превентивний механізм стимулювання фундаментальних і прикладних розробок та їх упровадження в реалну освітню діяльність вузу.

ІV. КУЛЬТУРНЕ І ГРОМАДСЬКЕ ЖИТТЯ УНІВЕРСИТЕТУ

Університет у сучасних умовах є насамперед спільнотою, яка сповідує гуманістичні цінності та прагнення до свободи, самовдосконалення, прогресу, а отже, для УДПУ є органічними різноманітна громадська активність та повноцінне культурницьке життя, тут має панувати здоровий морально-психологічний клімат в колективі. Зокрема, видається за необхідне:

  1. ініціювати розробку спеціальних програм, спрямованих на розвиток культурно-масової, фізкультурної та оздоровчої роботи з працівниками та студентами шляхом інтенсивного використання відповідної інфраструктури університету;
  2. підтримати діяльність провідних творчих колективів, які репрезентують університет, розширити діяльність студентського клубу або створити Центр дозвілля «Гаудеамус»;
  3. сприяти подальшому розвитку багатих традицій спортивного життя УДПУ, пропагуванню здорового способу життя;
  4. створити атмосферу максимального сприяння всім публічним акціям, культурним подіям, які ініціюються у закладі.
  5. забезпечити реалізацію програми «Пізнай свій край», інших популярних молодіжних програм.

Університет як автономна демократична корпорація є аполітичним. Таким чином, адміністрація УДПУ не повинна допустити:

  • дискримінації співробітників і студентів за політичною ознакою, зокрема у процесі працевлаштування, академічних випробовувань тощо;
  • політичну діяльність у стінах університету, керуватися принципом незалежності здобуття вищої освіти від впливу політичних партій, громадських і релігійних організацій, категорично заборонивши керівникам підрозділів використання адміністративного впливу на членів колективу щодо участі (або не участі) у діяльності окремих ініціативних груп по збору та розповсюдженню інформації політичного спрямування в інтересах окремих політичних (або псевдо політичних) груп.

Водночас університет має вітати проведення в його стінах виступів провідних політичних та громадських діячів у форматі відкритих лекцій, зустрічей, «круглих столів», тренінгів, дискусій тощо.

***

Переконаний, що завдяки спільним зусиллям, довірі, співпраці, наполегливій роботі ми будемо вчитися і працювати в університеті, який не лише пам’ятає свої історичні традиції, але й усвідомлює новітні вимоги вітчизняного та європейського освітньо-наукового простору. Тому сьогодні як ніколи актуальними для нас є слова геніального українця Павла Тичини, ім’я якого має честь носити університет: «Ти чуєш, як життя зове? Епоха лиш того пригорне, хто сам з епохою живе».

Високо цінуючи фаховість науково-педагогічного колективу Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, впевнений, що нашому навчальному закладу під силу дати гідні відповіді на виклики часу.

Перетворення нашого університету в сучасний європейський навчальний заклад зі збереженням здобутків і утвердженням найкращих національних академічних традицій – має стати головною метою нашої університетської спільноти.

Тож реалізуймо цю благородну мету разом!

З повагою і надією на підтримку – Олександр Безлюдний.


Made by Vladyka, Wireless, Hunter
Powered by PHP-Fusion
Офіційний сайт Уманського державного педагогічного університету
імені Павла Тичини © 2009-2017
Якщо ви помітили помилку чи неточність, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити адміністратору.