Університет у соцмережах
Ми у FacebookНаш TwitterКанал в YouTubeПідписка RSS

Інститути, факультети

Анонси
22.09
Тиждень менеджера
З 18 по 22 вересня 2017 року кафедра маркетингу, менеджменту та управління бізнесом проводить Тиждень PR-менеджера.
Тиждень менеджера
25.09
Літературні пазли «Книга – життя нашого часу»
25 вересня об 11.00 в читальному залі №1 відбудуться літературні пазли «Книга – життя нашого часу». Запрошуємо усіх бажаючих!
Літературні пазли «Книга – життя нашого часу»
25.09
Оголошено міський конкурс ведучих
До уваги молодих, талановитих студентів, які хотіли б долучитися до проведення культурно-масових заходів, що відбуваються в місті! Відділ культури Уманської міської ради оголошує конкурс ведучих та запрошує бажаючих взяти у ньому участь за віковими категоріями: - від 6 до 12 років, - від 18 до 25 років. Основні вимоги до конкурсантів: енергійність, харизматичність, уміння декламувати та працювати з публікою. Відбір учасників відбудеться 27 жовтня 2017 року о 14.30 в міському Будинку культури. Переможці конкурсу будуть мати можливість стати ведучими міських культурно-масових заходів. Заявки для участі в конкурсі приймаються до 25 жовтня 2017 року за адресою: м.Умань, вул. Єропейька,1, телефон : 3-87-83, електронна пошта : umankultura@ukr.net. За довідками звертатися за телефоном : 3-87-83.
Оголошено міський конкурс ведучих
26.09
Звітно-виборна конференція студентської ради УДПУ
26 вересня 2017 року о 15.00 в актовій залі університету (корпус №3) відбудеться звітно-виборна конференція студентської ради УДПУ.
Звітно-виборна конференція студентської ради УДПУ
29.09
Триває конкурс есе «Чому необхідно берегти мир?!»
Бібліотека УДПУ імені Павла Тичини (працівники читального залу №1) проводить у вересні 2017 року конкурс есе «Чому необхідно берегти мир?!», присвячений Міжнародному дню миру. Мета конкурсу: спонукати до усвідомлення необхідності жити в мирі та злагоді з рідними, близькими людьми, іншими народами, державами; плекати почуття патріотизму, національної гордості та любові до рідного краю; виразити словом свою позицію щодо збереження миру в світі, зокрема на рідній землі. Вимоги: учасниками можуть бути студенти та усі бажаючі (вікових обмежень немає); участь у конкурсі – безкоштовна; учасник конкурсу може подати не більше однієї роботи; конкурсна робота подається у вигляді есе; мова написання есе – українська; обсяг конкурсної роботи не повинен перевищувати 400 слів (шрифт - Times New Roman, кегль - 14, інтервал - 1,5, поля - стандартні); термін прийому бібліотечного есе: з 5 вересня по 29 вересня включно; есе необхідно приносити в друкованому вигляді в читальний зал №1 бібліотеки (центральний корпус університету); на конкурс не приймаються роботи, які є плагіатом інших робіт; есе переможців буде виставлене на сайті бібліотеки УДПУ; переможці конкурсу будуть відзначені грамотами та цінними подарунками.
Триває конкурс есе «Чому необхідно берегти мир?!»





Актуальне відео


Пошук по сайту
Розширений пошук

Лабораторія «ЕКОЛОГІЯ І ОСВІТА»



координатор – Інститут зоології імені І.І. Шмальгаузена НАН України
(керівник – доцент Гончаренко Г.Є.).


Науковo-дослідна лабораторія "Екологія і освіта" є структурним підрозділом Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини і здійснює свою діяльність з метою проведення фундаментальних й прикладних наукових досліджень з різних напрямів екології для формування екологічної свідомості, світогляду, культури у майбутніх учителів та підвищення якості їх підготовки в галузі екології і охорони навколишнього середовища.

З моменту створення лабораторії (1992 р.) її незмінним керівником є кандидат біологічних наук, доцент Гончаренко Ганна Євдокимівна.

Фундаментальні дослідження проводяться за такими напрямами:

1. Вивчення:

  1. видового складу рослин, тварин та їх біотопів;
  2. встановлення їх чисельності, місця в ланцюгах живлення;
  3. виявлення рідкісних і зникаючих видів флори та фауни басейну річки Південний Буг.
2. Вивчення ландшафтного різноманіття:

  1. встановлення структури та проведення порівняльної характеристики природних і антропогенних ландшафтів, ступеня впливу на них людини;
  2. виявлення та вивчення квазіприродних ландшафтів, дослідження їх екологічного стану, розробка заходів збереження;
  3. дослідження потенціалу ландшафтних екосистем для формування екомережі України.

3. Вивчення природних ресурсів:

  1. визначення впливу стаціонарних та пересувних джерел забруднення атмосферного повітря та їх основних полютантів;
  2. забруднення, виснаження та деградація ґрунтів;
  3. встановлення стадій дигресій лісових екосистем;
  4. захаращення, засмічення, забруднення, заболочення, а іноді повне зникнення малих річок;
  5. проблеми збору, вивезення, переробки та утилізації побутових відходів.


Дослідження імпактної структури "Іллінецький кратер" (2011р.)



Вивчення біорізноманіття урочища "Іллінецька дача" Вінницької області


Прикладні дослідження проводяться за такими напрямками:

4. Екологічна освіта:

  1. проведення проблемних лекцій, семінарських занять з дискусійним їх обговоренням, лабораторних робіт із включенням наукових даних для підвищення рівня екологічної компетентності майбутнього вчителя;
  2. поєднання традиційного проведення навчально-польових практик з екології із інноваційними формами роботи: екскурсії, експедиції, походи;
  3. розробка та технологічні аспекти екологічних стежин на територіях з різним ступенем трансформації;
  4. розробка методичних рекомендацій для вдосконалення екологічної освіти в навчальних закладах.
5. Еколого-природоохоронні заходи:

  1. проведення паспортизації малих річок і природних джерел і криниць з подальшим їх розчищенням та благоустроєм;
  2. паспортизація та фіксування на картах схемах джерел обстеження потенційних і фактичних об'єктів забруднювачів довкілля;
  3. дослідження квазіприродних ландшафтів та потенційних ландшафтних екосистем та проведення обґрунтування можливості їх створення як мікрозаказників;
  4. практичні дії по сприянню оздоровлення довкілля регіону (висадження дерев, очищення джерел, витоків малих річок, укріплення берегів, боротьба із засміченням територій, омелою);
  5. озеленення, благоустрій населених пунктів та навчальних закладів;
  6. агітаційна робота серед населення і пропаганда результатів моніторингу навколишнього середовища;
  7. створення каталогу власного матеріалу з природоохоронної тематики.


Ліквідація несанкціонованих сміттєзвалищ в рамках акції "Зелений паросток майбутнього"



Розчищення одного з джерел річки Кам’янки в рамках діяльності європейської організації «RITA»


На базі лабораторії функціонують студентські проблемні групи "Ми і довкілля", "Передбачити і запобігти", учасники яких стають абсолютними призерами в олімпіадах з екології, конкурсах наукових студентських робіт, отримують грамоти та дипломи переможців, виступають на всеукраїнських та міжнародних конференціях.

Поряд із вищеозначеними напрямами роботи лабораторії проводиться екологізація навколишнього середовища, в першу чергу навчальних закладів. До таких досліджень відноситься озеленення, економія енергії та природних ресурсів, дотримання етичної поведінки в довкіллі та формування екологічного світогляду молоді.



Майстер-клас з озеленення навчального середовища (директори Бершадського району)
І етап -робота в лабораторії


Результати досліджень отримують своє відображення у збірнику наукових праць "Наукові записки екологічної лабораторії УДПУ", яких на даний момент налічується 14 випусків. За роки існування лабораторії видано 2 підручника, 14 монографій, 75 посібників, навчальних, навчально-методичних праць та експериментальних програм. Значна увага приділяється розробці методичних рекомендацій на допомогу вчителям.

До участі в роботі запрошується студентська та учнівська молодь, вчителі загальноосвітніх шкіл. Члени МАН систематично стають переможцями вузівських, обласних та всеукраїнських конкурсів учнівських наукових робіт.

Науково-дослідна лабораторія містить великий інформаційний матеріал, технічно забезпечена. Створений багатий літературний фонд, яким користуються викладачі, вчителі та студенти, зібраний оригінальний матеріал і оформлений у вигляді стендів, фотоальбомів, відеофільмів і плакатів. Розроблено комплекс традиційних і нетрадиційних уроків, позакласних та виховних заходів, інноваційних технологій в екологічній освіті.

За результатами участі в Всеукраїнському конкурсі "До чистих джерел" лабораторія неодноразово займала І місце.

Співробітниками лабораторії організовується і здійснюється співпраця з навчальними, науковими, освітніми та природоохоронними закладами різних рівнів.


Співпраця з загальноосвітньою школою екологічного спрямування
с. Сумівка Вінницької обл.(спільна експедиція до Сумівського лісництва)


Розчищення криниці с. Дмитрушки (учні, вчитель біології, співробітники лабораторії)


За вагомий внесок у розвиток екологічної культури серед студентської молоді та співпрацю в сприянні поліпшенню екологічної ситуації в регіоні Всеукраїнський благодійний фонд "Геоеко-ХХІ століття" нагородив зав. лабораторією Гончаренко Ганну Євдокимівну та вчителя біології і екології Городецької школи-лабораторії Кожухівського В.Т. ювілейною медаллю "125 років від дня народження академіка В.І. Вернадського".

Запрошуємо всіх зацікавлених у вирішенні проблем навколишнього природного середовища до співпраці.

Наша адреса: 20300, Черкаська обл., м. Умань, вул. Садова, 2,
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини,
навчально-наукова лабораторія "Екологія і освіта" (ауд. 211-212).
Тел.: +38(097)4908032, +38(066)1490073
Е-mail: eco-lab-udpu@yandex.ru


Made by Vladyka, Wireless, Hunter
Powered by PHP-Fusion
Офіційний сайт Уманського державного педагогічного університету
імені Павла Тичини © 2009-2017
Якщо ви помітили помилку чи неточність, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити адміністратору.