Університет у соцмережах
Ми у FacebookНаш TwitterКанал в YouTubeПідписка RSS

Інститути, факультети

Анонси
25.09
Літературні пазли «Книга – життя нашого часу»
25 вересня об 11.00 в читальному залі №1 відбудуться літературні пазли «Книга – життя нашого часу». Запрошуємо усіх бажаючих!
Літературні пазли «Книга – життя нашого часу»
25.09
Оголошено міський конкурс ведучих
До уваги молодих, талановитих студентів, які хотіли б долучитися до проведення культурно-масових заходів, що відбуваються в місті! Відділ культури Уманської міської ради оголошує конкурс ведучих та запрошує бажаючих взяти у ньому участь за віковими категоріями: - від 6 до 12 років, - від 18 до 25 років. Основні вимоги до конкурсантів: енергійність, харизматичність, уміння декламувати та працювати з публікою. Відбір учасників відбудеться 27 жовтня 2017 року о 14.30 в міському Будинку культури. Переможці конкурсу будуть мати можливість стати ведучими міських культурно-масових заходів. Заявки для участі в конкурсі приймаються до 25 жовтня 2017 року за адресою: м.Умань, вул. Єропейька,1, телефон : 3-87-83, електронна пошта : umankultura@ukr.net. За довідками звертатися за телефоном : 3-87-83.
Оголошено міський конкурс ведучих
26.09
Звітно-виборна конференція студентської ради УДПУ
26 вересня 2017 року о 15.00 в актовій залі університету (корпус №3) відбудеться звітно-виборна конференція студентської ради УДПУ.
Звітно-виборна конференція студентської ради УДПУ
27.09
Святковий концерт до Дня працівників освіти
27 вересня о 14.30 в актовій залі відбудеться святковий концерт до Дня працівників освіти. Організатор - факультет іноземних мов УДПУ.
Святковий концерт до Дня працівників освіти
27.09
ІV Регіональний круглий стіл «Форми влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування: досвід Черкащини»
27 вересня об 11.15 на факультеті соціальної та психологічної освіти (401 ауд., корпус №3) відбудеться ІV Регіональний круглий стіл «Форми влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування: досвід Черкащини».
ІV Регіональний круглий стіл «Форми влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування: досвід Черкащини»
27.09
Запрошуємо на кінолекторій. Перегляд фільму «Жива»
27 вересня о 17.30 на історичному факультеті (корпус №3, 200 ауд.) відбудеться кінолекторій на тему «Легенда про одвічне почуття» - перегляд фільму «Жива».
Запрошуємо на кінолекторій. Перегляд фільму «Жива»
28.09
Науково-методичний семінар «Впровадження ідей В.О. Сухомлинського в педагогічну теорію і практику»
28 вересня об 11.15 на факультеті соціальної та психологічної освіти (401 ауд., корпус №3) відбудеться науково-методичний семінар «Впровадження ідей В.О. Сухомлинського в педагогічну теорію і практику».
Науково-методичний семінар «Впровадження ідей В.О. Сухомлинського в педагогічну теорію і практику»
28.09
Святковий концерт, присвячений Дню працівників освіти
28 вересня о 14.30 в актовій залі університету відбудеться загальноуніверситетський святковий захід, присвячений Дню працівників освіти. Організатор - Центр культури і дозвілля "Гаудеамус".
Святковий концерт, присвячений Дню працівників освіти
29.09
Триває конкурс есе «Чому необхідно берегти мир?!»
Бібліотека УДПУ імені Павла Тичини (працівники читального залу №1) проводить у вересні 2017 року конкурс есе «Чому необхідно берегти мир?!», присвячений Міжнародному дню миру. Мета конкурсу: спонукати до усвідомлення необхідності жити в мирі та злагоді з рідними, близькими людьми, іншими народами, державами; плекати почуття патріотизму, національної гордості та любові до рідного краю; виразити словом свою позицію щодо збереження миру в світі, зокрема на рідній землі. Вимоги: учасниками можуть бути студенти та усі бажаючі (вікових обмежень немає); участь у конкурсі – безкоштовна; учасник конкурсу може подати не більше однієї роботи; конкурсна робота подається у вигляді есе; мова написання есе – українська; обсяг конкурсної роботи не повинен перевищувати 400 слів (шрифт - Times New Roman, кегль - 14, інтервал - 1,5, поля - стандартні); термін прийому бібліотечного есе: з 5 вересня по 29 вересня включно; есе необхідно приносити в друкованому вигляді в читальний зал №1 бібліотеки (центральний корпус університету); на конкурс не приймаються роботи, які є плагіатом інших робіт; есе переможців буде виставлене на сайті бібліотеки УДПУ; переможці конкурсу будуть відзначені грамотами та цінними подарунками.
Триває конкурс есе «Чому необхідно берегти мир?!»





Актуальне відео


Пошук по сайту
Розширений пошук

8.04010201 Біологія

Напрям підготовки: 8.04010201 Біологія

  • Кваліфікація, що присвоюється

Біолог. Викладач біології

  • Рівень кваліфікації

Магістр (третій цикл вищої освіти) на базі освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр»

  • Спеціальні вимоги до зарахування

Зарахування проводиться на підставі результатів екзаменів з профілюючої дисципліни та іноземної мови

  • Спеціальні положення про визнання попереднього навчання

освітньо-кваліфікаційний рівень «бакалавр», «спеціаліст»

  • Профіль програми

Магістри напряму «Біологія» отримують необхідні знання з трьох циклів дисциплін: гуманітарної та соціально-економічної підготовки; математичної, природничо-наукової підготовки; професійної та практичної підготовки. Фахівці з біології володіють необхідними знаннями в області біологічного циклу дисциплін, педагогіки та психології для роботи у різних типах навчальних закладів. В процесі навчання магістри проходять практичну підготовку під час педагогічних практик, отримують досвід проведення наукового дослідження під час написання курсових та кваліфікаційних робіт.

Протягом навчання в магістратурі магістрант повинен оволодіти сучасними основами фітоценології, основними віхами її розвитку в Україні та світі; засадами створення «Зеленої книги України» (2009); механізмами регулювання внутрішньовидової та міжвидової взаємодії окремих груп живих організмів на молекулярному, організменому та геобіоценотичному рівнях їх взаємодії; закономірностями взаємодії суспільства і природи; морфологічними аспектами розвитку, а також біохімічними і молекулярно-генетичними механізмами, що їх супроводжують в процесі ембріонального і постнатального розвитку; молекулярно-генетичними аспектами процесів детермінації і диференціації клітин; основними природоохоронними проблемами, що виникають в умовах сучасного промислового та сільськогосподарського виробництва; впливом змін середовища на людину; управлінням якістю навколишнього природного середовища на базі сучасних досягнень науки і техніки, методикою організації та проведення природоохоронних заходів.

Фахова підготовка магістра біології ґрунтується на вивченні методики викладання біології у вищій школі на останніх наукових даних, що забезпечують викладання на рівні сучасного розвитку педагогічної та біологічної науки; особливостях реалізації дидактичних принципів; методах оволодіння студентами знаннями й уміннями; володіння високою педагогічною культурою, бути професіоналом і гуманістом.

Загальний обсяг навчальної програми – 60 кредитів ECTS, в т.ч.: гуманітарної та соціально-економічної підготовки – 16 кредити, математичної, природничо-наукової підготовки – 9 кредитів, професійної та практичної підготовки – 27 кредитів, державна атестація – 2 кредити.

Ключові результати навчання

  • Знання з предметної області

Історія розвитку фітоценології та роль українських вчених. Фітоценоз та його властивості. Структурна організація фітоценозу: ярусність, синузіальність, мозаїчність, континуальність. Кількісні відношення між видами у фітоценозі: проективне покриття, життєвість, рясність, трапляння. Динаміка рослинності: сезонні зміни, флуктуації та сукцесії. Класифікація рослинних угруповань: домінантна, флористична. Зональна та інтразональна рослинність України. Рідкісні рослинні угруповання. «Зелена книга України» (2009).

Правові основи охорони природи і раціонального використання природних  ресурсів. Види природоохоронних заходів, їх характеристика. Рівні реалізації природоохоронної діяльності. Природоохоронні технології захисту навколишнього середовища. Заходи направлені на попередження та недопущення ерозії ґрунтів. Заходи із зниження радіоактивного забруднення Заходи із збереження і раціонального використання і охорони водних ресурсів. Заходи з охорони, збереження і раціонального використання біологічних ресурсів. Загальні рекомендації із раціонального використання й охорони природних ресурсів.

Нуклеїнові кислоти як носії генетичної інформації; реплікація нуклеїнових кислот; транскрипція та постранскрипційний процесинг РНК; генетичний код і трансляція; молекулярні механізми генетичної рекомбінації.

Багаторічний розвиток пізнання навколишнього світу, яке послідовно змінювали і доповнювали один одного різні дослідницькі підходи: спостереження, опис і класифікація, порівняльно-аналітичний, історичний та експериментальний методи.

Морфологічні аспекти розвитку, а також біохімічні і молекулярно-генетичні механізми, що їх супроводжують в процесі ембріонального і постнатального розвитку. Морфологічні та структурні зміни зародка. Причини трансформації біологічних аспектів взаємодії живих організмів. Механізми регулювання внутрішньовидової та міжвидової взаємодії окремих груп живих організмів на молекулярному, організменному та геобіоценотичному рівнях їх взаємодії. Міжнародна мова класифікації біологічних об’єктів – латина (видові та родові назви, а також назви таксонів вищих рангів; дихотомічні таблиці визначників).

Методика вищої школи, її становлення та розвиток; зміст біологічної освіти на природничо-географічному факультеті; процес, принципи та методи викладання біологічних дисциплін; види, авторські методичні системи викладання; форми організації викладання біологічних дисциплін; контроль за навчально-пізнавальною діяльністю студентів; суб’єкти педагогічного процесу у вузі та їх взаємодія.

  • Когнітивні уміння та навички з предметної області

Володіння методами, методичними прийомами, досвідом застосування засобів і форм організації навчання біології у вищій школі.

Вміння планувати навчально-пізнавальну діяльність студентів на заняттях з біологічних дисциплін, складати плани лекцій, проектувати заняття різних типів та гурткову роботу.

Здатність формувати мету та завдання занять, визначати їх зміст та методичний апарат, проводити аналіз та самоаналіз занять

Спроможність здійснювати виховну функцію в навчальному та позанавчальному процесах.

  • Практичні навички з предметної області

Вміння застосовувати набуті знання для збереження і сприяння діяльності природних популяцій живих організмів та при формуванні особистого ставлення до живих організмів.

Вміння розпізнавати мікроскопічні препарати і, по можливості, прижиттєво спостерігати за живим матеріалом; узагальнювати процес розвитку живої саморегулюючої системи – організму в еволюції розвитку живої природи, відбирати навчальний матеріал; використовувати різні способи розвитку мислення студентів, стимулювати їх до самостійної, творчої пізнавальної діяльності; формувати навички самоосвіти, самоаналізу, позитивне ставлення до навчання; стимулювати активність студентів, налагоджувати контакти з ними; формувати пізнавальні потреби студентів, потребу в успіху, відкритість для спілкування, готувати препарати хромосом культури тканин рослин і тварин, здійснювати цитогенетичний аналіз, проводити рутинне та диференційне зафарбування хромосом за допомогою різних методів, будувати ідіограми, визначати кількість ДНК в ядрі, визначати мітотичний індекс та відносну тривалість фаз мітозу, встановлювати нуклеотидний склад ДНК та РНК, виділяти ядра, хроматин і загальні кислоторозчинні білки хроматину, проводити електрофорез білків та ДНК хроматину в поліакриламідному гелі, розв’язувати задачі з молекулярної генетики, аналізувати стан використання земельних, водних ресурсів, рослинного і тваринного світу; виявляти фактори погіршення екологічного стану природних ресурсів; давати оцінку антропогенному навантаженню на ресурси та розробляти рекомендації природоохоронних заходів, описувати лучні, степові, водні, болотні та лісові фітоценози за методикою Браун-Бланке із повним виявленням їх флористичного складу; виявляти антропогенні чинники, які згубно пливають на фітоценози та розробляти засоби запобігання таким впливам.

  • Загальні уміння та навички

Вміння на практиці застосовувати принципи наукової організації праці.

Володіння передовими методами управління трудовим колективом.

Володіння навичками суспільно-виховної роботи у студентських колективах.

Вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері.

Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку

Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом.

  • Професійні профілі випускників з прикладами

Випускник магістратури – це фахівець з більш глибокою фундаментальною та професійно-практичною підготовкою у галузі біології, який може успішно працювати на посаді викладача біології у загальних закладах освіти (загальноосвітні школи, гімназії та ліцеї з поглибленим вивченням географічних дисциплін), у навчальних закладах ІІ-ІV рівнів акредитації, в наукових та науково-дослідницьких установах навчатися в аспірантурі або самостійно займатися науковою діяльністю.

Підготовка магістра здійснюється для викладання біології в загальноосвітніх та спеціальних школах, ведення наукової та дослідницької роботи в наукових та науково-дослідницьких установах на основі сучасних досягнень науки та педагогічної теорії і практики.

Магістр може бути залучений до роботи в навчальних закладах II-IV рівнів акредитації, наукових і методичних установах на посадах, передбачених для заміщення спеціалістами з вищою освітою типовихноменклатурних посад.

  • Доступ до подальшого навчання

Магістр за спеціальністю «8.04010201 Біологія» має можливість продовжити навчання в аспірантурі.

  • Положення про екзамени, оцінювання і оцінки

Тимчасове положення про оцінювання знань та визначення рейтингу студентів у кредитно-модульній системі організації навчального процесу.

  • Вимоги до випуску

Завершена навчальна програма обсягом 60 кредитів, захист магістерської наукової роботи, успішно складений державний іспит

  • Форма навчання

Денна, заочна

  • Директор програми

Доктор біологічних наук, професор Ключко Зоя Федорівна

Структурно-логічна схема магістратури напряму підготовки 8.04010201 Біологія

Опис окремих одиниць курсу


Made by Vladyka, Wireless, Hunter
Powered by PHP-Fusion
Офіційний сайт Уманського державного педагогічного університету
імені Павла Тичини © 2009-2017
Якщо ви помітили помилку чи неточність, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити адміністратору.